DSpace Repository

La construcció de la identitat intercultural en l'ensenyament de la literatura a secundària

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Moreno Herrero, Carmen
dc.date.accessioned 2021-01-25T13:59:10Z
dc.date.available 2021-01-25T13:59:10Z
dc.date.created 2020-06-03
dc.date.issued 2020-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6500
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract El present estudi pretén identificar quin model de pensament es transmet als alumnes de secundària a través de la selecció de les lectures de Llengua i Literatura Catalana a l’ESO. També vol analitzar la importància de la didàctica de la literatura pel desenvolupament de la competència intercultural de l’alumnat, en un entorn cada cop més globalitzat i divers. A partir de la lectura i interpretació del marc teòric respecte a aquest tema, s’han realitzat entrevistes a docents de llengües de secundària d’alguns centres públics i privats per tal d’esbrinar si hi ha presència d’autors de tot el món en el seu referent literari i cultural, i quina pràctica docent literària porten a terme a les classes des d’un punt de vista intercultural i inclusiu. Els resultats obtinguts, a través de l’anàlisi de les entrevistes semiestructurades i de diferents evidències recollides, apunten la necessitat d’una reformulació de la pràctica educativa literària. es
dc.description.abstract The present study aims to identify the model of thought which is transmitted to secondary school students through the selection of the readings of Catalan Language and Literature in the ESO. It also aims to analyse the importance of literature didactics for the development of the intercultural competence among the students in an increasingly global and diverse environment. Based on the reading and interpretation of the theoretical framework regarding this topic, interviews have been carried out with secondary school language teachers from both public and private schools to find out whether there is a presence of authors from all over the world in their literary and cultural references, as well as the literary teaching practices carried out in the classroom, from an intercultural and inclusive point of view. The results obtained, through the analysis of semi-structured interviews and various evidence collected, point to the need for a reformulation of the literary educational practice. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 46 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Literatura -- Educació secundària es
dc.subject.other Etnicitat es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.title La construcció de la identitat intercultural en l'ensenyament de la literatura a secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Codina Valls, Francesc
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics