DSpace/Dipòsit Manakin

Estratègies didàctiques per infants amb Síndrome X Fràgil en un marc inclusiu

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Royo Pertusa, Helena
dc.date.accessioned 2019-12-02T17:09:33Z
dc.date.available 2019-12-02T17:09:33Z
dc.date.created 2019-05-17
dc.date.issued 2019-05-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6057
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description.abstract El Síndrome X Fràgil (SXF) és un trastorn bastant desconegut en l’àmbit educatiu tot i ser la segona causa de discapacitat intel·lectual més comuna i la primera d’origen hereditari (Ferrando i Guzmán, 2002). Aquest treball es planteja com a objectiu general conèixer la resposta educativa en un marc inclusiu i com a objectiu específic es proposa entendre les característiques principals dels nens/es que tenen SXF a nivell social, cognitiu i conductual com també el seu fenotip físic, a partir d’una recerca teòrica, que ens permetrà saber quines són les seves necessitats educatives. Seguidament, s’ha estudiat un cas concret, D, escolaritzat en un centre ordinari, i per tant, emmarcat dins d’un context inclusiu. A través d’un seguit d’instruments d’avaluació s’han extret quines eren les habilitats i capacitats de l’alumne i s’han valorat les seves necessitats de suports, així com s’ha analitzat el model d’inclusió de l’escola. Finalment, es dissenya una proposta d’intervenció global, en les diferents àrees competencials per donar la resposta educativa adequada a aquest alumne, sense concretar activitats específiques. es
dc.description.abstract The Fragile X Syndrome is a fairly unknown disorder in the educational context even though being the second most common cause of intellectual disability and the first with hereditary origin (Ferrando and Guzmán, 2002). This assignment has as a general aim to recognize the educational response in a inclusive framework; as a specific objectives it is proposed to understand the main characteristics of the children who have SXF at the social level, cognitive development and the behavior as well as its physical phenotype, based on theoretical research, which will allow us to know what their educational needs are. Then, we had studied a specific case in an ordinary school and therefore within an inclusive context. Through a several means of assessments we have extracted their abilities and capacities and we have valued their necessities of supports, as well as the model of school inclusion analyzed. Finally, we have designed a global proposal intervention of the different academic competence to give the appropriate educational response to this student, without specifying activites. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 111 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Síndrome del cromosoma X fràgil es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.title Estratègies didàctiques per infants amb Síndrome X Fràgil en un marc inclusiu es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques