L'aprenentatge basat en projectes (ABP) s’ha consolidat com una metodologia per
desenvolupar competències curriculars, augmentar la motivació i l'autoestima de l'alumnat, i
potenciar la recerca i la col·laboració, en un procés educatiu que potencia la participació
activa de l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge. La seva ...»»»»
L'aprenentatge basat en projectes (ABP) s’ha consolidat com una metodologia per
desenvolupar competències curriculars, augmentar la motivació i l'autoestima de l'alumnat, i
potenciar la recerca i la col·laboració, en un procés educatiu que potencia la participació
activa de l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge. La seva aplicació a l'escola, en un
entorn que promogui l’ús de les tecnologies com a suport a les tasques indagatives i de
treball, ofereix a l’alumnat la possibilitat de desenvolupar les seves competències digitals.
Aquest article descriu un pla de millora promogut en un centre públic d’Educació Infantil i
Primària, que té per objectiu coordinar l’aplicació de l’ABP entre el professorat de cicle
superior, utilitzant les aplicacions de Google Apps for Education dins la plataforma educativa
Google Classroom. Amb aquesta finalitat, es descriu el procés seguit per fases, que inclou
la seva contextualització i fonamentació teòrica, i la planificació dels canvis metodològics i
de coordinació docents. Aquest pla de millora constitueix un repte formatiu pels docents de
l’escola i una oportunitat per a la reflexió sobre la pràctica educativa, i mostra un procés
d’evolució continu per a la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge. Aquest enfocament
globalitzat de les diferents àrees de coneixement, que incorpora l’ús de les tecnologies a
l’aula, permet allunyar-se dels models tradicionals d’ensenyament, i suposa un veritable
canvi en l’acció docent.^^^^