Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes |
|
dc.contributor.author |
Samson Estapé, Catrin |
|
dc.date.accessioned |
2019-08-01T11:58:34Z |
|
dc.date.available |
2019-08-01T11:58:34Z |
|
dc.date.created |
2019-05 |
|
dc.date.issued |
2019-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/5883 |
|
dc.description |
Curs 2018-2019 |
es |
dc.description.abstract |
The purpose of this article is to analyse how the writing skill is worked on in English coursebooks in the Catalan context. We aimed to see how this skill was presented over the last 30 years, since English was first introduced as the foreign language children learn at school in Catalonia. The research was carried out through the analysis of three English coursebooks of Macmillan Publishers, from three different periods (1997, 2005 and 2014). The information obtained from the coursebooks (the Pupil’s Book, the Activity Book and the Teacher’s Book) was compared with the state school foreign language curriculum at the time. The data collected was analysed in order to identify which types of writing activity the coursebooks included, the number of activities compared to the other three skills (speaking, listening and reading) and the evolution of writing work since English became the principal foreign language studied at primary school. |
es |
dc.description.abstract |
El propòsit d'aquest article és analitzar com es treballa la destresa d'escriptura en els llibres d'anglès en el context català. Volem veure com s’ha presentat durant els darrers 30 anys, des que l’anglès es va convertir en la Llengua Estrangera que les criatures aprenien a les escoles de Catalunya. La investigació s’ha dut a terme mitjançant l'anàlisi de tres llibres d'anglès de Macmillan Publishers, de tres períodes diferents (1997, 2005 i 2014). La informació obtinguda dels llibres de text (Pupil's Book, Activity Book i Teacher's Book) s’ha contrastat amb el currículum de la seva època. Les dades recollides s’han analitzat per identificar quins tipus d'activitats d'escriptura presenten els llibres de text, la quantitat d'activitats en contrast amb les altres tres habilitats (parlar, escoltar i llegir) i l'evolució de com l'escriptura es tractava quan l’anglès va començar a incloure com a llengua estrangera i com és la situació avui dia. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
33 p. |
es |
dc.language.iso |
eng |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca |
es |
dc.subject.other |
Educació primària |
es |
dc.subject.other |
Llengua segona -- Adquisició |
es |
dc.title |
An analysis of the writing skill in English Primary Education Coursebooks in Catalonia. How has it evolved over the past 30 years? |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
es |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons