Registre simple
dc.contributor.author |
Piccioli, Marianna |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-10T08:04:53Z |
|
dc.date.available |
2019-07-10T08:04:53Z |
|
dc.date.created |
2019-03-28 |
|
dc.date.issued |
2019-03-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/5849 |
|
dc.description |
Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció educatives |
|
dc.description.abstract |
What are the cultural approaches, management policies and organizational practices that make an educational institution an inclusive one?
This is the question we try to answer with this investigation, using the comparative element between the Italian and the Catalan school systems.
This work is based on three theoretical framework: inclusive education in coherence with the Disability Studies approach; Autonomy and leadership for inclusion and the self-evaluation and self-improvement processes as an inclusive school development in accordance with the perspective proposed by the Index for Inclusion.
Field research provides us that the reference legislation plays a crucial role, as a lever for the protection of rights to the full inclusion of students with disabilities in Italy or as a reason for exclusion and separation in Catalonia,
The need for schools to reconquer a pedagogical thinking where organizational practices and management policies are based on cultural and values bases emerges strongly. |
es |
dc.description.abstract |
Quins són els enfocaments culturals, les polítiques de gestió i les pràctiques organitzatives que fan que una institució educativa sigui inclusiva? Aquesta és la pregunta a la qual intentem donar resposta amb aquesta investigació, fent servir l’element comparatiu entre els sistemes escolars italià i català.
Aquest treball es basa en tres línies teòriques de referència: educació inclusiva en coherència amb l’enfocament dels Disability Studies; autonomia i lideratge per a la inclusió i processos d’autoavaluació i automillora com a desenvolupament inclusiu de l’escola (perspectiva Index for Inclusion).
La investigació de camp ens mostra el paper crucial de la legislació de referència: palanca per a la protecció dels drets a la plena inclusió d’alumnes amb discapacitat a Itàlia i motiu d’exclusió i separació a Catalunya.
Emergeix la necessitat per les escoles de tornar-se a apropiar d’un pensament pedagògic on pràctiques organitzatives i polítiques de gestió siguin basades sobre valors culturals. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
676 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca |
es |
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
es |
dc.title |
Cap a una escola inclusiva. Una recerca mixed methods sobre les enfocaments culturals, les polítiques de gestió i les pràctiques organitzatives per a una educació inclusiva |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
es |
dc.embargo.terms |
18 mesos |
es |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
dc.contributor.director |
Soldevila Pérez, Jesús |
|
dc.contributor.director |
Franceschini, Giuliano |
|
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons