Repositorio Dspace

Percepció de la importància de l'educació física segons el clima motivacional generat pel professor/a en l’alumnat de secundària

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Porcar Tost, Marc
dc.date.accessioned 2019-03-05T18:52:39Z
dc.date.available 2019-03-05T18:52:39Z
dc.date.created 2018-06
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5730
dc.description Curs 2017-2018 es
dc.description.abstract La finalitat d'aquest treball ha estat conèixer i entendre la percepció de la importància de l’educació física segons el clima motivacional a les classes d’educació física amb l'objectiu d'establir una estratègia educativa per incrementar la pràctica d'activitat física. S'ha emprat una mostra de 137 alumnes (64 noies i 73 nois) amb una edat mitjana de 13,1 anys (SD=1,034). S'han utilitzat dos instruments validats per avaluar la importància i utilitat de l’educació física (IEF) i la percepció del clima motivacional (PMCSQ-2) i s'han dut a terme 3 grups de discussió. Els resultats mostren una alta qualificació quantitativa en la importància de l'educació física (IEF1), però les puntuacions obtingudes tant qualitativament com quantitativament mostren que globalment la importància atribuïda a l’assignatura és moderada o baixa. S'observa una predominança del clima tasca respecte al clima ego i una correlació positiva significativa entre el clima tasca i la importància i la utilitat de l'educació física. Aquest estudi suggereix per tal d'augmentar la percepció significativa de la importància de l'educació física, juntament amb la promoció d'un clima motivacional orientat a la tasca, que fomentarà un context que els permetrà gaudir, divertir-se i assolir fites d'assoliment en les diferents tasques realitzades, cal realitzar i promoure continguts propis de la dimensió activitat física i salut per remarcar la importància i la utilitat d’un estil de vida actiu i saludable. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 56 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Educació física -- Ensenyament es
dc.subject.other Motivació en l'educació es
dc.title Percepció de la importància de l'educació física segons el clima motivacional generat pel professor/a en l’alumnat de secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.altra.informacio Director/a: Judit Bort Roig

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas