DSpace Repository

Elaboració d’un instrument que permet diferenciar la metodologia d’ensenyament de les matemàtiques entre tradicional i funcional

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
dc.contributor.author Novo Arnó, Albert
dc.date.accessioned 2019-02-08T11:53:22Z
dc.date.available 2019-02-08T11:53:22Z
dc.date.created 2018-09
dc.date.issued 2018-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5680
dc.description Curs 2017-2018 es
dc.description.abstract Aquesta recerca pretén, prioritàriament, elaborar un qüestionari que permeti identificar com és la metodologia que empren diversos docents a l’hora de treballar les matemàtiques i, posteriorment, considerar si aquesta pertany a una metodologia “funcional” o bé a una “tradicional” tenint en compte aportacions teòriques de diversos autors. Per fer-ho, es proposa delimitar quins aspectes metodològics són necessaris per identificar una metodologia d’ensenyament/aprenentatge. En aquest estudi s’ha passat el qüestionari a deu mestres de sisè de primària de diversos centres per tal que les seves respostes permetin descriure detalladament com és la metodologia d’aprenentatge que empren. Posteriorment s’interpreta si és funcional o tradicional. Per últim, es vol observar si la metodologia d’aula té relacions significatives amb uns bons resultats a les proves de Competències Bàsiques de matemàtiques (2018). es
dc.description.abstract This research has de main aim to develop a questionnaire which identify how is the teacher’s learning methodology when they are teaching maths. Afterwards, we try to consider if the learning methodology is “functional” or “traditional” based on the different author’s theorical contributions. In order to achieve it, we define what methodological aspects are necessary to identify a learning-teaching methodology. In this research we sent the questionnaire to ten teachers from six different schools and, with their answers, we can describe extensively the learning methodology that they use. Later, we interpret if the methodology is functional or traditional. Finally, we observe if the classroom’s methodology has significative connexions with good marks in Basic Competences test (2018). es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 111 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/ es
dc.subject.other Matemàtica -- Ensenyament es
dc.subject.other Competències bàsiques -- Educació primària es
dc.title Elaboració d’un instrument que permet diferenciar la metodologia d’ensenyament de les matemàtiques entre tradicional i funcional es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Montserrat Prat
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics