DSpace/Dipòsit Manakin

The learning of an english graded reader in a catalan context through the natural approach activities

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Zambrano Gruart, Noélia
dc.date.accessioned 2018-12-12T10:52:49Z
dc.date.available 2018-12-12T10:52:49Z
dc.date.created 2018-05
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5596
dc.description Curs 2017-2018
dc.description.abstract The importance of English is considerably growing in our schools. This research presents two different methodologies for teaching and improving it: The Natural Approach and The Audio Recording. The investigation was carried out with 9 years old boys and girls from “Els Estanys” school. Their contact into this language has been significantly elevated during their school attendance, so, they already had strategies for understanding and learning this foreign language. The aim of the study was to comprehend a reader through Natural Approach activities and improve English pronunciation using audio-recordings. In order to achieve that, two groups were created and compared: The group that worked with the help of audio and the group that only used the reader. The difference between them is that the first group was exposed to a reading along with an audio recording in each session while the other group just read the text. Also, an evaluation of the comprehension and the pronunciation before and after the investigation was developed. The results showed that both strategies helped participants to improve English vocabulary acquisition, pronunciation and comprehension. Even though, the difference between both groups was clearly visible and the audio-recording group obtained better results than the other one in terms of the mentioned aspects. es
dc.description.abstract La importància de l'anglès està creixent considerablement a les nostres escoles. Aquesta investigació presenta dues metodologies diferents per ensenyar-lo i millorar-lo: L’Aprenentatge Natural i la gravació d’àudio. La investigació va ser duta a terme amb nens i nenes de 9 anys de l’escola Els Estanys. El seu contacte amb aquesta llengua ha sigut significativament elevat durant la seva escolarització, així doncs, ja tenien estratègies per entendre i aprendre aquesta llengua estrangera. L’objectiu d’aquest estudi era comprendre un llibre de text a través d’activitats d’Aprenentatge Natural i millorar la pronunciació fent servir gravacions d’àudio per acompanyar la lectura. Per tal d’aconseguir-ho, dos grups van ser creats i comparats: El grup que treballava amb les gravacions d’àudio i el grup que només va fer servir el text. La diferència entre ells és que el primer grup va ser exposat a gravacions d’àudio a cada sessió, mentre que l’altre grup només va llegir. Els resultats demostren que les dues estratègies van ajudar als participants a millorar l’anglès en quant a l’adquisició de vocabulari, pronunciació i comprensió. Tot i això, la diferència entre els dos grups és clarament visible i el grup d’àudio va obtenir millors resultats que els altres en els termes mencionats anteriorment. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 26 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Anglès -- Ensenyament es
dc.title The learning of an english graded reader in a catalan context through the natural approach activities es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques