DSpace Repository

Anàlisi de l’impacte d’una metodologia d’aprenentatge basada en projectes a la classe d’educació física sobre la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Soldevila Martí, Judit
dc.date.accessioned 2018-04-18T17:10:31Z
dc.date.available 2018-04-18T17:10:31Z
dc.date.created 2017-06
dc.date.issued 2017-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5408
dc.description Curs 2016-2017
dc.description.abstract Existeix un sentiment de desgast i desencant per les reformes educatives que s’han fet, la qual cosa ens ha de dur a invertir esforços en la mobilització dels sabers adquirits i en la producció de nous coneixements útils per a la millora i els canvis necessaris. Ja existeixen tendències educatives adreçades a aquests canvis, com és el treball per projectes. Objectiu. Analitzar l’impacte d’una metodologia d’aprenentatge basada en projectes a la classe d’educació física sobre la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat. Metodologia. Estudi experimental pre-post aplicat a un grup d’intervenció (alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat), una mostra (n=20) la qual rep com a intervenció una unitat de programació en la dimensió d’esports basada en el treball per projectes a l’aula d’educació física (quatre setmanes). Les variables dependents són la motivació i la participació activa dels alumnes. La variable independent és la unitat de programació. Utilització d’una metodologia mixta: metodologia quantitativa (pre i post amb el test AMPET); metodologia qualitativa (grup de discussió amb alumnes i professors). Resultats. Resultats quantitatius. Augmenta significativament la motivació dels alumnes en la dimensió de compromís i entrega de l’alumnat (+3), en noies (+5,37) i en nois (+1,41). Resultats qualitatius. Els alumnes comenten; 1) trobar sentit pràctic al que fan; 2) metodologia massa teòrica, poc optativa, poc enfocada a un futur; 3) no canviar l’educació física 4) alguns volen treballar a partir de grups heterogenis; 5) estan més motivats; 6) la seva participació és més activa; 7) els agrada poder escollir temàtica; 8) no volen realitzar recerca a educació física; 9) alguns no treballar en grups heterogenis; 10) els companys no segueixen si el rol de professor el fan els alumnes. Els professors ressalten: 1) existeix una clara necessitat de canvi, ensenyament no productiu; 2) el rol del professor és molt important 3) l’educació física ha de donar un paper molt important i atractiu a àmbits teòrics; 4) canvi complicat per als alumnes 5) falta de preparació; 6) complicat avaluar; 7) ens hem d’acostumar al soroll. Conclusions. El present estudi indica que, tot i tractar-se d’una intervenció curta amb una mostra petita, l’aplicació d’una unitat de programació basada en el treball per projectes ha estat efectiva pel que fa a l’augment de la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 78 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació física es
dc.subject.other Pedagogia es
dc.subject.other Motivació en l'educació es
dc.subject.other Planificació educativa es
dc.title Anàlisi de l’impacte d’una metodologia d’aprenentatge basada en projectes a la classe d’educació física sobre la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor/a: Ignasi Arumí Prat
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics