DSpace Repository

La inclusió a l'aula d'un alumne amb NEE a través de la programació multinivell. Anàlisi de l'accés, el progrés i la participació

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster en Educació Inclusiva
dc.contributor.author Ges Mascort, Laia
dc.date.accessioned 2018-04-03T16:04:40Z
dc.date.available 2018-04-03T16:04:40Z
dc.date.created 2017
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5381
dc.description Curs 2016-2017
dc.description.abstract El present treball final de màster que es presenta a continuació té la finalitat d‟analitzar si la programació multinivell pot esdevenir una eina que ajudi a fer front al repte escolar de caminar cap a una escola més inclusiva, un concepte que va prenent força a les aules i als centres del nostre territori. L‟argument principal que em condueix a realitzar aquesta investigació ha estat la necessitat de vincular els estudis adquirits tant al llarg del grau en Mestre d‟Educació Primària amb menció a l‟atenció a la diversitat com al llarg del Màster en Educació inclusiva amb l‟experiència professional pròpia. Des del primer moment que vaig endinsar-me en el món de l‟educació vaig copsar que hi ha molta distància entre allò que els experts determinen que cal fer a l‟aula i allò que realment hi succeeix. La meva principal preocupació, i l‟argument principal que m‟ha portat a seguir ampliant coneixement i a la realització d‟aquest treball, és cercar estratègies per aconseguir que tots els nens i nenes presents en una aula, se sentin part important d‟ella i alhora, en siguin part implicada activament. Actualment, aquest any sóc tutora d‟un grup de cinquè de primària d‟una escola pública del Bages i en el meu grup classe hi ha vint – i – cinc nens i nenes, un dels quals presenta un trastorn de l‟espectre autista, concretament Asperger. Malgrat passar la gran majoria de les hores dins la classe això no és sinònim de tenir garantit l‟accés, la participació i el progrés, fet que considero que ha de ser innegociable si volem aconseguir una educació el més justa i inclusiva possible. Així doncs, amb això vull expressar que no només ens ha d‟interessar que hi sigui, sinó que també hi estigui bé, és a dir, hem d‟intentar caminar sempre pensant en el paradigma de qualitat. La finalitat principal d‟aquesta recerca és analitzar si una programació multinivell pot esdevenir un recurs útil per millorar l‟accés, la participació i el progrés d‟un nen amb necessitats educatives especials dins d‟una aula ordinària. Per aconseguir-ho, he dissenyat una unitat de programació multinivell a l‟àrea de matemàtiques, concretament tractant el contingut de les fraccions, l‟he portada a terme dins l‟aula i n‟he observat i, posteriorment, analitzat, tot un seguit de variables per determinar-ne si esdevé o no un recurs inclusiu. Per 6 determinar si ajuda a afavorir les variables esmentades, la metodologia de recerca que he seguit ha estat una metodologia mixta d‟estudi de cas únic, dins la qual he combinat elements qualitatius i elements quantitatius. Així doncs, considero important remarcar el fet que aquest treball és només una continuació a línies de recerca ja consolidades en relació a aquesta temàtica. És a dir, he intentat posar el meu granet de sorra en el gran camp de la investigació educativa. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 95 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Atenció a la diversitat es
dc.title La inclusió a l'aula d'un alumne amb NEE a través de la programació multinivell. Anàlisi de l'accés, el progrés i la participació es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Olga Pedragosa i Xuclà
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics