Repositorio Dspace

Ús de Facebook en població universitària

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Sanclemente Parset, Gerard
dc.date.accessioned 2017-11-07T18:45:33Z
dc.date.available 2017-11-07T18:45:33Z
dc.date.created 2017-05
dc.date.issued 2017-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5234
dc.description Curs 2016-2017 es
dc.description.abstract El gran desenvolupament que internet i les xarxes socials han experimentat en els últims anys ha facilitat que les persones es comuniquin socialment com mai s’havia pogut fer fins aleshores. Per aquest motiu el present estudi té dos objectius principals, el primer d’aquests és caracteritzar l’ús de Facebook que fa la població universitaria, mentre que el segon és estudiar l’impacte que té aquest ús sobre l’auto-estima i el benestar psicològic dels estudiants universitaris. Amb aquest ànim es va administrar una bateria de 4 qüestionaris d’auto-informe a una mostra de 70 estudiants universitaris formada per un qüestionari de caracterització d’ús de Facebook, el Bergen Facebook Addiction Scale per conèixer si hi ha casos d’abús a aquesta xarxa social, l’Escala Rosenberg que avalua l’autoestima dels participants i l’Escala de Benestar Psicològic de Ryff que avalua el benestar psicològic. La mitjana d’ús de Facebook és de 40 minuts diàris, cosa que suggereix que no hi ha un abús de Facebook per part de la majoria dels estudiants universitaris. Tot i això, es pot observar la importancia que dónen els participants a la valoració dels altres i també existeix un sentiment de culpabilitat al perdre el temps connectat. A més a més, els resultats indiquen que la xarxa social més utilitzada per part dels estudiants universitaris és Instagram. Per altra banda, no s’han trobat resultats significatius entre l’ús de Facebook i l’autoestima. En relació al benestar psicològic s’ha trobat una relació significativa amb el creixement personal i una relació marginalment significativa amb els propòsits a la vida al comparar els estudiants que més i menys utilitzen Facebook. es
dc.description.abstract El gran desenvolupament que internet i les xarxes socials han experimentat en els últims anys ha facilitat que les persones es comuniquin socialment com mai s’havia pogut fer fins aleshores. Per aquest motiu el present estudi té dos objectius principals, el primer d’aquests és caracteritzar l’ús de Facebook que fa la població universitaria, mentre que el segon és estudiar l’impacte que té aquest ús sobre l’auto-estima i el benestar psicològic dels estudiants universitaris. Amb aquest ànim es va administrar una bateria de 4 qüestionaris d’auto-informe a una mostra de 70 estudiants universitaris formada per un qüestionari de caracterització d’ús de Facebook, el Bergen Facebook Addiction Scale per conèixer si hi ha casos d’abús a aquesta xarxa social, l’Escala Rosenberg que avalua l’autoestima dels participants i l’Escala de Benestar Psicològic de Ryff que avalua el benestar psicològic. La mitjana d’ús de Facebook és de 40 minuts diàris, cosa que suggereix que no hi ha un abús de Facebook per part de la majoria dels estudiants universitaris. Tot i això, es pot observar la importancia que dónen els participants a la valoració dels altres i també existeix un sentiment de culpabilitat al perdre el temps connectat. A més a més, els resultats indiquen que la xarxa social més utilitzada per part dels estudiants universitaris és Instagram. Per altra banda, no s’han trobat resultats significatius entre l’ús de Facebook i l’autoestima. En relació al benestar psicològic s’ha trobat una relació significativa amb el creixement personal i una relació marginalment significativa amb els propòsits a la vida al comparar els estudiants que més i menys utilitzen Facebook. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 59 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Xarxes socials en línia es
dc.subject.other Benestar -- Aspectes psicològics es
dc.subject.other Autoestima es
dc.title Ús de Facebook en població universitària es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas