DSpace/Dipòsit Manakin

La influència de l’espai en els aprenentatges: Estudi de les aules d’Educació Visual i Plàstica en el Grau de Mestre d’Educació Infantil de les facultats d’educació de la província de Barcelona

Registre simple

dc.contributor Universitat de Barcelona
dc.contributor.author Cirera Bergadà, Assumpta
dc.date.accessioned 2017-04-28T09:37:34Z
dc.date.available 2017-04-28T09:37:34Z
dc.date.created 2015-05-25
dc.date.issued 2015-05-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4963
dc.description.abstract Aquesta recerca destaca la importància que té l’espai a l’hora d’aplicar una metodologia pedagògica interdisciplinària que estigui vinculada al desenvolupament dels llenguatges expressius de les tres àrees de coneixement i experiència de l’etapa Infantil. A través de les aportacions de destacats pedagogs, de les tendències educatives més innovadores i d’algunes experiències puntuals, ens plantegem adequar les aules de Visual i Plàstica per aconseguir que, en finalitzar els estudis, els futurs mestres estiguin preparats per transmetre adequadament i a través dels aprenentatges artístics els continguts de l’etapa expressats en el currículum. Per dur a terme la investigació, des d’una avaluació diagnòstica, s’han analitzat les aules on s’imparteixen les assignatures d’Educació Visual i Plàstica en les facultats d’educació que ofereixen el Grau en Mestre d’Educació Infantil de quatre universitats catalanes: UVic-UCC (Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya), UB (Universitat de Barcelona), UAB (Universitat Autònoma de Barcelona) i Blanquerna (Ramon Llull). A partir del coneixement de l’estat de la qüestió es planteja la creació d’uns nous espais a les universitats, de formació continua i permanent, que siguin un referent a tenir en compte i que serveixin de model per aportar noves propostes d’espais a les escoles d’educació infantil. Les aules enteses des d’aquesta perspectiva han de facilitar l’autonomia, impulsar la investigació, l’experimentació, la manipulació, la creació i han de contribuir al benestar dels diferents usuaris. El treball conclou amb l’aportació d’una proposta de transformació real de l’aula d’expressió artística de la Facultat d’Educació de la UVic-UCC. Amb l’objectiu d’aconseguir un model d’aula que, a partir de l’espai, serveixi de referència per a una nova metodologia d’aprenentatge. es
dc.description.abstract Esta investigación destaca la importancia que tiene el espacio en la aplicación de una metodología pedagógica interdisciplinaria que esté vinculada al desarrollo de los lenguajes expresivos de las tres áreas de conocimiento y experiencia de la etapa infantil. A través de las aportaciones de destacados pedagogos, de las tendencias educativas más innovadoras y de algunas experiencias puntuales, nos planteamos adecuar las aulas de Visual y Plástica con el fin de conseguir que, al finalizar los estudios, los futuros maestros estén preparados para transmitir adecuadamente y a través de los aprendizajes artísticos los contenidos de la etapa expresados en el currículo. Para llevar a cabo la investigación se han analizado, desde una evaluación diagnóstica, las aulas donde se imparten las asignaturas de Educación Visual y Plástica en las facultades de educación que ofrecen el Grado en Maestro de Educación Infantil de cuatro universidades catalanas: UVic-UCC (Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya), UB (Universitat de Barcelona), UAB (Universitat Autònoma de Barcelona) i Blanquerna (Ramon Llull). A partir del conocimiento del estado de la cuestión, se plantea la creación de unos nuevos espacios en las universidades, de formación continua y permanente, que sean un referente a tener en cuenta y que sirvan de modelo para aportar nuevas propuestas de espacios a las escuelas de educación infantil. Las aulas entendidas desde esta perspectiva han de facilitar la autonomía, impulsar la investigación, la experimentación, la manipulación, la creación y han de contribuir al bienestar de los diferentes usuarios. El trabajo concluye con la aportación de una propuesta de transformación real de la aula de expresión artística de la Facultat d’Educació de la UVic-UCC. Con el objetivo de conseguir un modelo de aula que a partir del espacio sirva de referencia para una nueva metodología de aprendizaje. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 117 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/
dc.subject.other Art -- Ensenyament es
dc.subject.other Educació infantil es
dc.subject.other Universitats es
dc.title La influència de l’espai en els aprenentatges: Estudi de les aules d’Educació Visual i Plàstica en el Grau de Mestre d’Educació Infantil de les facultats d’educació de la província de Barcelona es
dc.title.alternative Treball Final de Màster Màster en Educació Interdisciplinària de les Arts. (Especialitat Recerca) es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques