DSpace/Dipòsit Manakin

Com afecta el futbol professional, els valors del FCBarcelona, a l’etapa aleví

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Prat Sadó, Marc
dc.date.accessioned 2017-01-19T18:56:22Z
dc.date.available 2017-01-19T18:56:22Z
dc.date.created 2016-05-13
dc.date.issued 2016-05-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4823
dc.description Curs 2015-2016 es
dc.description.abstract L’esport i, en concret el futbol, esdevé una gran eina per educar en valors als nens i nenes, sent aquest un fenomen social molt important en la nostre societat segons els experts. El propòsit de la investigació es avaluar si els cinc valors del FCBarcelona (respecte, esforç, ambició, treball en equip i humilitat) es troben a l’etapa aleví de la província de Barcelona. A través de 3 grups de discussió amb pares, entrenadors i jugadors, s’analitza qualitativament cada un dels valors i se’n extreuen uns indicadors. Aquests serveixen per analitzar quantitativament les accions de cada dimensió en els partits observats. Els resultats obtinguts demostren que el percentatge de valors positiu és superior al negatiu la qual cosa significa que es pot educar a través d’aquest. A partir de l’estudi es vol promoure el futbol com a eina per desenvolupar els valors en nens i nenes. es
dc.description.abstract Sports and particularly football is a fantastic tool to teach values to children. According to experts football is an incredible social phenomenon in our society. The main purpose of this investigation is to analyse whether FCBarcelona's five values (respect, effort, ambition, team work and humbleness) are found in the level of 11-12 years in the province of Barcelona. In order to get the most accurate information three focus groups are carried out among parents, trainers and players, each piece of information obtained is analysed to set some indicators. Those indicators help to study each action in the match. The results prove that the percentages of positive indicators are greater than the negative ones, which means it is possible to educate in this way. This analyses would help to promote football as a tool to teach values to boys and girls. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 50 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ es
dc.subject.other Entrenadors de futbol es
dc.subject.other Futbolistes es
dc.title Com afecta el futbol professional, els valors del FCBarcelona, a l’etapa aleví es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques