DSpace Repository

“Reggio Children” i “L’Emozione di Conoscere e il Desiderio di Esistere” : què són i com contribueixen a la inclusió de tots els infants

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Bagaria Illamola, Núria
dc.contributor.author Martínez Plà, Laura
dc.date.accessioned 2017-01-13T16:24:32Z
dc.date.available 2017-01-13T16:24:32Z
dc.date.created 2016-05-13
dc.date.issued 2016-05-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4805
dc.description Curs 2015-2016 es
dc.description.abstract El present treball pretén mostrar i donar a conèixer els principis bàsics de les metodologies "Reggio Children" i "L’emozione di conoscere" que faciliten l'atenció a la diversitat i, en definitiva, la inclusió de tots infants dins de la mateixa aula. Aquests fonaments s'exposen a través de l'anàlisi, interpretació i reflexió de les realitats educatives observades a dues escoles de la localitat de Castelnovo di Sotto (Itàlia), en concret a la “Scuola dell'Infanzia Palomar” i a la “Scuola Materna Parrocchiale Villa Gaia”. Les observacions han estat determinades pels següents criteris: la distribució del temps, l’organització de l’espai i dels materials, els agrupaments dels infants, la intervenció educativa, el rol de l’adult i la relació amb la comunitat. Finalment, s'ha conclòs la investigació amb la construcció d'un decàleg en el que s'han recollit els aspectes considerats primordials per a la construcció d'una educació inclusiva i de qualitat. es
dc.description.abstract The aim of the current thesis is to expose the basic principles of the "Reggio Children" and "L’emozione di conoscere" methodologies or teaching approaches. Those principles focus in easing the attention to diversity procedures in particular, and the inclusion of all children within the class in a more general sense. The aforementioned principles are shown through the analysis, interpretation and thought based on the observations performed at two schools in Castelnovo di Sotto (Italy), more precisely “Scuola dell'Infanzia Palomar” and “Scuola Materna Parrocchiale Villa Gaia”. Time distribution, spacial organization and materials were the target aspects willing to be observed. Children grouping methods, educative intervention, and the adult role and the link with the community where also essential factors in this sense. At last, the investigation was completed by adding a summary where to collect the key aspects of the development process of an inclusive, high-quality education system. es
dc.format application/pdf
dc.format.extent 188 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.title “Reggio Children” i “L’Emozione di Conoscere e il Desiderio di Esistere” : què són i com contribueixen a la inclusió de tots els infants es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics