Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes |
|
dc.contributor.author |
Dachs Pérez, Meritxell |
|
dc.date.accessioned |
2015-09-28T11:23:43Z |
|
dc.date.available |
2015-09-28T11:23:43Z |
|
dc.date.created |
2015-05 |
|
dc.date.issued |
2015-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/4228 |
|
dc.description |
Curs 2014-2015 |
ca_ES |
dc.description.abstract |
La finalitat d’aquest treball és veure com evolucionen els models mentals dels infants
en els tres cicles de Primària, en l’Escola Joan XXIII , envers el cicle de l’aigua. Es
realitza mitjançant un estudi de cas basat en dotze entrevistes dirigides sobre el cicle
hidrològic, en les quals es requereix l’elaboració per part de l’alumnat del seu dibuix.
Així doncs en els resultats podem veure l’evolució dels models mentals al llarg de la
Primària i podem detectar quines són les seves principals dificultats d’aprenentatge.
En el cicle inicial és més comuna la concepció del cicle de l’aigua com a no cíclica,
mentre que la resta de cicles hi ha més diversitat de concepcions mentals. La formació
dels núvols en general no és clara, com tampoc ho és la relació entre els diferents
magatzems d’aigua, principalment les aigües subterrànies queden desconnectades del
cicle de l’aigua. En conclusió, l’estudi mostra que la idea de cicle és difícil de
comprendre ja que, la construcció de coneixement científic és complexa. |
ca_ES |
dc.description.abstract |
The purpose of this paper is to see how the children knowledge towards the water
cycle evolves the Primary stages in Joan XXIII school. We used twelve interviews
about the referred topic, in which pupils answered questions and drew a picture about
this. Therefore, in the results we can see the evolution of children knowledge
throughout Primary and we can detect the main difficulties in learning the hydrologic
cycle. In the first stage students have a misconception of this water cycle and they
perceive it as non- cycle, while in the other stages pupils have a better understanding
about the topic. However, in all the stages how clouds are made has been a difficult
concept deal with. The same happened with the water distribution on Earth where
groundwater is not linked with the water cycle. The research shows that water cycle is
difficult to understand because the scientific knowledge is a complex subject for
Primary children to comprehend. |
ca_ES |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
78 p. |
ca_ES |
dc.language.iso |
cat |
ca_ES |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
ca_ES |
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
ca_ES |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca_ES |
dc.subject.other |
Ciències naturals -- Ensenyament |
ca_ES |
dc.subject.other |
Aigua en l'ensenyament |
ca_ES |
dc.title |
Evolució dels models mentals dels infants d’Educació Primària sobre el cicle de l’aigua |
ca_ES |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca_ES |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
ca_ES |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons