DSpace/Dipòsit Manakin

Les idees dels infants sobre els éssers vius i les plantes

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Casadessus Verdaguer, Berta
dc.date.accessioned 2015-09-24T08:17:55Z
dc.date.available 2015-09-24T08:17:55Z
dc.date.created 2015-05
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4201
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract En aquest projecte es reflexiona sobre la importància de les idees prèvies dels infants com a punt de partida de l’aprenentatge de les ciències, tot analitzant les categories que atribueixen per classificar els éssers vius i els no éssers vius, com també els models dels fruits i les llavors, i les necessitats de les plantes a l’hora de germinar. La ciència escolar és un recurs per raonar i donar respostes sobre fenòmens que passen a l’entorn dels infants. És positiu que els docents s’interessin per conèixer les teories intuïtives dels seus alumnes sobre un tema abans de planificar-lo. D’aquesta manera es partirà dels seus coneixements amb l’objectiu de fer evolucionar les seves idees, tot aproximant-les als models científics. L’estudi està elaborat amb infants d’entre 5 i 6 anys, en el qual s’ha fet un recull de dades sobre les seves idees en relació el concepte d’éssers viu i no viu, les parts de les llavors i els fruits, i la germinació de les plantes. A través de les dades orals i/o escrites, i les representacions, s’analitzen els seus models i coneixements intuïtius. L’estudi finalitza amb una reflexió sobre la importància de les seves idees com a base de l’aprenentatge en relació a aquestes aspectes tan propers a ells. ca_ES
dc.description.abstract This project looks at the importance of a child’s previous ideas as the beginning of their scientific learning. Analyzing the categories they have for classify living and non-living things, also the models of fruits and seeds that they have and what conditions they need to germinate. Science in the school is a way of thinking and gives answers about things in progress in a child’s environment. It is important that the teachers have an in depth knowledge of students previous ideas and intuitive theories before planning a series of lessons. Thus pupil’s previous knowledge is built upon and can evolve with the use of scientific methods. The study has been conducted on children between 5 and 6 years old in which we have made a recovery of information about their ideas and relationships of what is living or not living, the fruits and seeds and also the plants germination. From that spoken and written information we get the models and intuitive knowledge. The study ends with a reflection about the importance of their ideas as a basis of learning. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 107 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.subject.other Ciències naturals -- Ensenyament ca_ES
dc.subject.other Éssers vius ca_ES
dc.subject.other Plantes ca_ES
dc.title Les idees dels infants sobre els éssers vius i les plantes ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques