DSpace/Dipòsit Manakin

Situacions de risc i vulnerabilitat social a la infància. La importància de la figura de l’educador/a social i el treball en xarxa.

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Cladellas Samarra, Meritxell
dc.contributor.author Ibáñez Vigas, Marta
dc.date.accessioned 2015-09-07T07:30:48Z
dc.date.available 2015-09-07T07:30:48Z
dc.date.created 2015-05
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4136
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract L’objectiu d’aquest treball és conèixer el treball de detecció, prevenció i acompanyament de les situacions d’infància en risc dins d’un context concret, fent referència a les desigualtats socials i al treball en xarxa entre els diferents agents socioeducatius. També justificar el paper de l’educador i educadora social com a perfil professional que es necessita més que mai en el context històric, polític i social que estem vivint actualment. L’estudi s’ha realitzat en un centre escolar d’Educació Infantil i Primària del municipi de Santa Maria de Palautordera. Anteriorment a l’estudi, dins el treball, es pot observar un marc teòric sobre la conceptualització de risc social, les desigualtats i polítiques socials, així com també les intervencions dels diferents agents socioeducatius i la forma d’intervenir. Per tal de realitzar aquesta investigació s’han fet diverses entrevistes i observacions. Els resultats obtinguts un cop realitzat l’anàlisi de la informació recollida, han ajudat a poder elaborar propostes de millora i reflexió al voltant de l’objecte d’estudi. ca_ES
dc.description.abstract The aim of this Project is to know about the detection, prevention and the follow up of those children at risk within a specific context, referring to the social inequalities and the different socio-educational agents networking together. We also want to justify the educator’s role as the professional profile most needed within the historical, political and social context we are experiencing nowadays. The study has been carried out at the Pre-school Centre & Primary School located in the town of Santa Maria de Palautordera. The project includes, prior to the study carried out, a theoretical framework regarding the social risk conceptualization, the inequalities and social policies as well as the intervention of socio-educational instructors and their performance. In order to accomplish this research, we have observed and conducted interviews. The results we obtained, after carrying out an analysis of the collected information, made us think deeply about this matter, and therefore have also helped in elaborating new proposals of improvement in order to make the existing ones better. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 211 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Marginació social ca_ES
dc.subject.other Educació social ca_ES
dc.subject.other Infants desfavorits ca_ES
dc.title Situacions de risc i vulnerabilitat social a la infància. La importància de la figura de l’educador/a social i el treball en xarxa. ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques