DSpace/Dipòsit Manakin

Digital resources in the family-school relationship during the 0-3 stage

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.contributor.author Sanchez Garrote, Irene
dc.contributor.author Cortada Pujol, Meritxell
dc.date.accessioned 2015-05-04T10:41:06Z
dc.date.available 2015-05-04T10:41:06Z
dc.date.created 2015
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Sanchez-Garrote, I., & Cortada-Pujol, M. (2015). Digital resources in the family-school relationship during the 0-3 stage. Cultura Y Educacion, 27(1), 221-233. ca_ES
dc.identifier.issn 1135-6405
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4025
dc.description.abstract Los recursos digitales pueden abrir una nueva vía de comunicación entre familia y escuela y fomentar el vínculo y la relación entre ambos agentes educativos. A partir de experiencias de centros en los que se están usando recursos TIC para dicho proceso comunicativo, se identifican y analizan el papel de los recursos digitales en centros educativos de la etapa 0–3 años para la relación entre la familia y la escuela. Los resultados muestran que los recursos más usados son el blog/web y el correo electrónico con la finalidad principal de informar a las familias. También se observa que la introducción de herramientas TIC en estas relaciones carece de una reflexión pedagógica que determine los objetivos comunicativos y los roles de ambos agentes educativos en los escenarios de relación mediados por las TIC. ca_ES
dc.description.abstract Digital resources can open up new means of communication between families and schools, helping to create links and build relationships between both educational agents. The role played by digital resources to establish family-school relationships in pre-schools for children up to three is identified and analysed on the basis of experiences in schools in which ICT resources are being used for communicative processes. The results show that the most commonly used resources are blogs/websites and email, mainly for providing families with information. It is also observed that the introduction of ICT tools in these relations lacks the pedagogical reflection that would determine the communicative goals and the role played by both educational agents in the relationship scenarios mediated by ICT. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 15 p. ca_ES
dc.language.iso eng ca_ES
dc.publisher Taylor & Francis ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.rights (c) Taylor & Francis
dc.subject.other Família ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.subject.other Comunicació ca_ES
dc.subject.other Ensenyament -- Innovacions ca_ES
dc.title Digital resources in the family-school relationship during the 0-3 stage ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.identifier.doi https://doi.org/10.1080/11356405.2015.1006851
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a WOS/JCR ca_ES
dc.indexacio Indexat a SCOPUS

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques