DSpace Repository

El joc com a eina inclusiva

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Lupiáñez Mateu, Ona
dc.date.accessioned 2015-01-08T12:38:48Z
dc.date.available 2015-01-08T12:38:48Z
dc.date.created 2014-05
dc.date.issued 2014-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3794
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract El tema central d'aquest Treball Final de Grau és el joc i les seves potencialitats com a eina inclusiva. El objectiu de la recerca és conèixer la importància que té el joc en l'educació infantil i indagar sobre las possibilitats que aporta a la inclusió de nens i nenes amb necessitats educatives especials. El treball es divideix en diferents apartats. Inicialment, es fa una recerca teòrica sobre com el joc col·labora en l’educació dels infants a nivell acadèmic i transversal i sobre els beneficis de l’activitat lúdica en els alumnes amb necessitats educatives especials. A continuació, es realitza un estudi de cas d’un infant amb certes necessitats dins d’un context escolar i s’analitza la funció el joc com el mecanisme d’ajuda per incloure’l dins d’un grup. L’estudi es porta a terme mitjançant l’observació de l’infant a l’escola i de entrevistes realitzades amb diferents persones del seu entorn. Per últim, es presenta una anàlisi de les dades recollides amb l’objectiu d’extreure conclusions sobre com el joc pot ser una eina per incloure els infants amb necessitats educatives especials dins d’un grup-classe. ca_ES
dc.description.abstract The main topic of this Final Degree Dissertation is the game and its potentialities as an inclusive educational resource. The aim of the research is to understand the importance of games in early childhood education and to investigate the possibilities it brings to the inclusion of children with special educational needs. The work is divided into different sections. The first part is a theoretical research about how games can contribute to children's education at an academic and transversal level, and the benefits of playful activity for children with special educational needs. A further section is the development of a case study about a child with some special needs within a particular school, with the aim to analyse the role of game as a tool to include this child in a group. The study takes place through observation of the child and the school, as well as interviews conducted with teachers, colleagues and relatives. Finally, an analysis of all the data collected is presented with the aim of proposing some conclusions about how games can become a tool for children with special educational needs within a class group. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 70 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Joc ca_ES
dc.subject.other Educació inclusiva ca_ES
dc.title El joc com a eina inclusiva ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics