Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació |
|
dc.contributor |
Universitat de Vic. Màster de Comunicació Digital Interactiva |
|
dc.contributor.author |
Camprubí Soler, Feliu |
|
dc.date.accessioned |
2012-03-05T13:21:54Z |
|
dc.date.accessioned |
2012-03-30T09:32:43Z |
|
dc.date.available |
2012-03-05T13:21:54Z |
|
dc.date.available |
2012-03-30T09:32:43Z |
|
dc.date.created |
2012-02 |
|
dc.date.issued |
2012-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/371 |
|
dc.description |
Curs 2010-2011 |
|
dc.description.abstract |
The music is a compulsory subject in the first stage of primary education. We detected several teachers from different educational areas, including the area of music, using e-learning platforms and web tools for teaching the curriculum that marks the “Department of Education of the Generalitat de Catalunya”. From the body of analysis has drawn the picture in e-learning platforms, analyzing the types and uses. Through the sample of e-learning platforms in music education, have identified four schools with e-learning platforms in advanced stage. We performed a case study on one of these platforms for content analysis and validate the interview format used; this has served to create a model that can be used in other centers with e-learning platform for music subject. |
eng |
dc.description.abstract |
La música es una asignatura obligatoria dentro de la etapa educativa de primaria. Hemos detectado varios profesores de distintas áreas educativas, entre ellas el área de música, que utilizan plataformas de e-learning y herramientas web como apoyo para enseñar el currículum que marca el “Departament d‟Educació de la Generalitat de Catalunya”. A partir del cuerpo de análisis se ha dibujado el panorama en plataformas de e-learning, analizando las tipologías y usos. A través de la muestra de plataformas de e-learning en educación musical se han detectado cuatro escuelas con plataformas de e-learning en fase avanzada. Se realiza un estudio de caso sobre una de estas plataformas para hacer el análisis de contenidos y validar el formato de entrevista utilizado, esto nos ha servido para crear un modelo que pueda ser utilizado en otros centros con plataforma de e-learning para la asignatura específica de música. |
spa |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
151 p. |
|
dc.language.iso |
spa |
|
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
|
dc.subject.other |
Música --Ensenyament primari |
|
dc.subject.other |
Ensenyament assistit per ordinador |
|
dc.title |
Entornos e-learning como soporte de aprendizaje a la asignatura educación musical en infancia |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.description.version |
Director/a: Ruth Sofía Contreras Espinosa |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons