DSpace Repository

Relaxació i meditació a l'aula: Escoltar el cos per aprendre a aprendre

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Rico i Màrquez, M. Àngels
dc.date.accessioned 2014-10-13T10:23:02Z
dc.date.available 2014-10-13T10:23:02Z
dc.date.created 2014-05-16
dc.date.issued 2014-05-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3406
dc.description Curs 2013-2014 ca_ES
dc.description.abstract L’ús de tècniques de relaxació i meditació aporten multitud de beneficis per la salut i pel desenvolupament integral de la persona. Totes les persones, adults i infants, estan capacitats per realitzar exercicis de relaxació, meditació i per treballar la interioritat. Aquest treball de camp és una recerca qualitativa que pretén mostrar els beneficis de l’ús d’aquestes tècniques i la importància d’introduir-les dins el nostre sistema educatiu. Es prenen com a mostra tres centres educatius: una llar d’infants i dues escoles en les que s’estan realitzant diferents tècniques de relaxació/meditació. Es duen a terme observacions dins les seves aules i entrevistes a les mestres, amb el propòsit d’esbrinar els beneficis que aquestes tècniques aporten a educadors i educands. Finalitzada la recerca, es valora positivament els resultats obtinguts i, amb la certesa que ens trobem acollits dins el marc educatiu vigent, s’aposta per a què l’educació de l’espiritualitat i la interioritat sigui inclosa dins el currículum i se li atorgui el protagonisme que es mereix. ca_ES
dc.description.abstract The use of relaxation techniques and meditation provides many health benefits and the integral development of the person. Everyone, both adults and children, is able to perform relaxation exercises, meditation and the inner work. This project consists in a qualitative research which aims to show the benefits of using these techniques and the importance of introducing them into our educational system. Three schools are taken as a sign, to be analyzed: a kindergarten and two schools which are already using different relaxation/meditation techniques. Observations and interviews with teachers have been carried out, in order to find out the benefits these techniques provide to educators and learners. Once the research is finished, obtained results are positively assessed and spiritually and inner education is better to be included in the curriculum and to give it the prominence it deserves. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 212 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Relaxació -- Tècnica ca_ES
dc.subject.other Meditació ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.title Relaxació i meditació a l'aula: Escoltar el cos per aprendre a aprendre ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics