DSpace/Dipòsit Manakin

La interacció oral entre mestre i alumnes Les preguntes d’un mestre novell en una classe de llengua

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Casas-Deseures, Mariona
dc.contributor.author Comajoan, Llorenç
dc.contributor.author Puntí i Jubany, Teresa
dc.date.accessioned 2014-05-28T10:58:37Z
dc.date.available 2014-05-28T10:58:37Z
dc.date.created 2011
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Casas Deseuras, M., Comajoan Colomé, L., & Puntí Jubany, M. T. (2011). La interacció oral entre mestre i alumnes. Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (55), 101-114. ca_ES
dc.identifier.issn 1133-9845
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/3085
dc.description.abstract L’article presenta un estudi de cas que analitza la interacció oral entre mestre i alumnes en una aula d’educació primària. L’objecte d’estudi són les qüestions que formula un mestre novell en una classe de llengua a quart de primària atenent la doble funció que exerceixen: la gestió de l’aula i la construcció del coneixement. S’hi analitzen els tipus de preguntes que fa el docent i el seu rendiment com a estratègia didàctica per aprendre llengua. Els resultats mostren que la interacció oral per se té un valor relatiu de cara a l’aprenentatge. Per això s’hi proposen reflexions didàctiques sobre les condicions que haurien de garantir que les preguntes funcionessin com a estratègia de construcció de coneixement. ca_ES
dc.description.abstract This article presents a case study that analyses oral interaction between teacher and students in a primary classroom. The aim of this study are the questions posed by a new teacher in a fourth-year primary language class, paying attention to their twofold function: managing the class and building knowledge. The kinds of questions posed by the teacher are analysed, along with their performance as a teaching strategy for language learning. The findings show the oral interaction per se has relative value in terms of learning. It sets out some teaching reflections on the conditions to ensure questions work as a strategy for building knowledge. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 14 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Graó ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.rights.uri (c) Graó, 2011
dc.subject.other Mestres i alumnes ca_ES
dc.subject.other Llengua i ensenyament ca_ES
dc.title La interacció oral entre mestre i alumnes Les preguntes d’un mestre novell en una classe de llengua ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques