DSpace/Dipòsit Manakin

De què parlem quan ens referim a l'avaluació formativa?

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic
dc.contributor.author Boluda Viñuales, Gemma
dc.date.accessioned 2014-02-07T12:26:41Z
dc.date.available 2014-02-07T12:26:41Z
dc.date.created 2013
dc.date.issued 2013
dc.identifier.isbn 978-84-941644-5-3
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2676
dc.description.abstract Compartim la idea de Castillo (2002:26) que l’avaluació és la que ha d’expressar amb fets significatius que avaluar no és sotmetre els alumnes cada cert temps a un examen per adjudicar-los una nota que els informi del nivell assolit, sinó una actitud d’observació, de recollida de dades i d’anàlisi que permeti al professorat, i a la resta de persones implicades en el procés, percebre com més aviat millor les capacitats dels alumnes i les disfuncions de l’acció educativa. Aquesta avaluació, seguint Álvarez Méndez (2012:149), és la que ajuda els estudiants a aprendre més i millor (amb més sentit, de forma reflexiva i comprensiva, en oferir-los una informació adequada dels continguts d’aprenentatge) i la que ajuda els professors a ensenyar millor (coneixen els obstacles a superar, estimulen, acompanyen i garanteixen la comprensió). És aquesta utilització de l’avaluació com a estratègia per millorar i afavorir els aprenentatges la que López Pastor (2012:119) destaca per sobre de la que simplement en certifica l’èxit o el fracàs. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 3 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Universitat de Vic. Centre d'Innovació i Formació en Educació ca_ES
dc.rights (c) Universitat de Vic
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Ensenyament universitari -- Avaluació ca_ES
dc.subject.other Avaluació ca_ES
dc.title De què parlem quan ens referim a l'avaluació formativa? ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bookPart ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques