DSpace Repository

Com influeix el currículum ocult en la inclusió i/o exclusió dels alumnes ?

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Cantero Martínez, Aida
dc.contributor.author Escribano Vidal, Gemma
dc.date.accessioned 2013-12-04T09:40:38Z
dc.date.available 2013-12-04T09:40:38Z
dc.date.created 2013-05-15
dc.date.issued 2013-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2516
dc.description Curs 2012-2013 ca_ES
dc.description.abstract L’objectiu d'aquest treball és observar si hi ha elements del currículum ocult en tres aules de Manresa i si aquests afecten a la inclusió i/o exclusió dels alumnes. Per a fer-ho partim d’una base teòrica on hi ha exposades les principals característiques d'un ensenyament-aprenentatge inclusiu i les dimensions d’anàlisi del currículum ocult que pretenem observar. Tot seguit, fem constar la metodologia emprada per portar a terme la investigació i les graelles d’observació. Desprès d’aquestes hi ha un anàlisi i comparació de les escoles observades. En aquest anàlisi es pot observar com en totes les aules analitzades hi ha presents elements de currículum ocult que afavoreixen o dificulten la inclusió . dels infants. L’última part del treball són les conclusions on hi ha les principals idees sorgides després de l’elaboració del treball. A més, hi ha una petita reflexió sobre allò que s’hauria de millorar per crear aules realment inclusives on tots els nens i nenes tinguessin les mateixes oportunitats per adquirir un aprenentatge significatiu. ca_ES
dc.description.abstract The aim of this work is to see if there are elements of the hidden curriculum in three classrooms of Manresa and if they affect the inclusion and /or exclusion of students. To do it we have used a theoretical base where we have exposed the main features of an inclusive learning-education and the dimensions of the analysis that we intend to observe about the hidden curriculum. Then, there is the methodology that we have used to conduct the investigation and the observation girds. After that, there is an analysis and comparison of the observed schools. In the analysis we can see that it in all the classrooms we have found elements of hidden curriculum that promote or hinder inclusion and/or exclusion of the children. The last part of the work is the main ideas that emerged after we have finished it. In addition, there is a small reflection about what should be improved to create real inclusive classrooms where all children had the same opportunities to get a significant learning. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 63 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Currículums (Ensenyament) ca_ES
dc.subject.other Educació inclusiva ca_ES
dc.subject.other Pràctiques (Ensenyament) ca_ES
dc.title Com influeix el currículum ocult en la inclusió i/o exclusió dels alumnes ? ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics