L’objectiu d’aquest treball és comprovar si l’aplicació d’un programa d’educació
emocional i social millora el benestar emocional i social dels infants d’Educació
Infantil. Per tal d’assolir aquest objectiu, primerament es va triar una mostra de
4 infants per realitzar el test PAI (Precepció de l’Autoconcepte Infantil) i ...»»»»
L’objectiu d’aquest treball és comprovar si l’aplicació d’un programa d’educació
emocional i social millora el benestar emocional i social dels infants d’Educació
Infantil. Per tal d’assolir aquest objectiu, primerament es va triar una mostra de
4 infants per realitzar el test PAI (Precepció de l’Autoconcepte Infantil) i així,
mesurar el seu nivell d’autoestima. Després es va aplicar el programa
d’educació emocional i social a l’aula, treballant la consciència emocional i
l’autoestima. Seguidament es va tornar a realitzar el test PAI per poder
observar i mesurar els canvis en el percentil dels mateixos 4 infants.
S’han observat unes millores en el nivell d’autoestima dels nens i nenes de
l’aula; s’ha adquirit una bona consciència emocional i s’han anat desenvolupant
habilitats socioemocionals i, per tant, ha millorat el clima de l’aula.
El treball de l’educació emocional i social a les aules és necessari per millorar el
benestar emocional i social dels infants i així, ajudar en seu desenvolupament
integral.^^^^
The aim of this study is evaluate if a program of social and emotional education
application improves social and emotional wellbeing in children in Early
Childhood Education. To reach this aim, first of all, a 4 subject sample was
taken in order to realize the “PAI” test, so that their self-esteem level could be
measured. ...»»»»
The aim of this study is evaluate if a program of social and emotional education
application improves social and emotional wellbeing in children in Early
Childhood Education. To reach this aim, first of all, a 4 subject sample was
taken in order to realize the “PAI” test, so that their self-esteem level could be
measured. Later, an emotional and social educational program was applied in
class, by working out children’s emotional awareness and self-esteem. Then,
the test was realized again to observe and measure the changes in the same 4
subject percentile.
It has been observed that self-esteem levels of class’ children have improved; a
good emotional awareness has been acquired; socioemotional skills have been
developing throughout the program; so class’ ambient has grown better.
The emotional and social education working in schools is needed to improve
children’s emotional and social wellness, and so help in their global
development.^^^^