Repositorio Dspace

La lectura compartida: una eina per l'aprenentatge de la lecto-escriptura en equips cooperatius

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Bassas Mas, Maria
dc.date.accessioned 2013-12-03T19:07:22Z
dc.date.available 2013-12-03T19:07:22Z
dc.date.created 2013-05-17
dc.date.issued 2013-05-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2508
dc.description Curs 2012-2013 ca_ES
dc.description.abstract L’estudi de cas que es presenta l’hem realitzat a Cicle inicial (CI) de l’escola els Castanyers de Viladrau. Hem portat a terme un projecte per tal d’estudiar la lectura compartida tot utilitzant equips cooperatius (Pujolàs, 2008). Els objectius d’aquest treball són: en primer lloc, ensenyar els alumnes a aprendre de manera cooperativa, és a dir, saber treballar conjuntament, tenir respecte mutu, escoltar als companys, proporcionar ajudes a la resta de l’equip i respectar els punts de vista dels altres, i, en segon lloc, millorar la comprensió dels texts; millorar la lectura i l’escriptura, saber realitzar les tasques i rols, saber seleccionar informació, aprendre a realitzar preguntes. Per portar-lo a terme vam realitzar set sessions en les qual la lectura compartida i els equips cooperatius eren les bases de totes elles. El conjunts de les activitats ens ha permès evidenciar una cohesió del grup-classe més elevada que abans de realitzar-les, així com una lleugera millora en els aspectes relacionats amb la comprensió lectora. ca_ES
dc.description.abstract The research of the case which is introduced it’s been made on the First Cycle of the Castanyers de Viladrau School. We’ve carried through a project in order to study the shared reading, using cooperative teams (Pujolàs, 2008).The aims of this study are: first, to teach the students to learn on a cooperative way or rather knowing how to work together, having mutual respect, listening to the classmates, providing help to the rest of the group and respecting the other points of view. The second aim is improving the texts understanding; getting better the child’s reading and writing, knowing how to carry out the tasks and roles, knowing how to classify information and learning how to make questions. In order to accomplish the study we’ve made seven sessions, in which the shared reading and the cooperative teams were the bases of all of them. The ensemble of the activities allowed us demonstrating: a cohesion of the class, which increased in comparison with the moment before making it and some improvement on the aspects related to the reading comprehension. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 63 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Lectura - Comprensió ca_ES
dc.subject.other Aprenentatge ca_ES
dc.subject.other Cooperació educativa ca_ES
dc.title La lectura compartida: una eina per l'aprenentatge de la lecto-escriptura en equips cooperatius ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas