Catalonia is a bilingual country where the presence of English in the social context is small; the amount of input received by the primary education pupils is very little and this input mainly comes from the English lessons ...
Recently,
an
increasing
number
of
teachers
have
chosen
to
introduce
CLIL
initiatives
in
the
Catalan
schools.
Despite
the
great
impact
that
this
new
approach
to
English
has
had
in
our
context ...
The purpose of this study was to analyse pupils’ English grammar acquisition from competitive and cooperative approaches. After searching a wide range of authors’ contribution to English language learning, grammar acquisition, ...
L’objectiu
d’aquest
treball
és
investigar
com
influeix
un
projecte
eTwinning
a
la
motivació
d’un
grup
d’alumnes
de
5è
de
primària.
Crec
que
per
augmentar
la
motivació
dels
alumnes,
el
mestre
...
This study explores and discovers the game methodology as a way of learning in CLIL, specifically in the areas of English language and natural sciences, to investigate whether it is a good method to develop communicative ...
The present study is an attempt to explore the educational value of storytelling,
especially when it comes to learning English as a foreign language. Bearing this in mind,
it aims to answer the following two questions: ...
The aims of this dissertation are to explore the effects of eTwinning, an innovative way
of cooperative learning. In line with this, the present study explores the ways in which
eTwinning projects may enhance students’ ...
Over the past few years, CLIL (Content and Language Integrated Learning)
methodology has been implemented in Primary Education, this project intends to
explore the teaching and learning of foreign languages within this ...
Des del 1995 el Consell Europeu ha promogut l’aprenentatge d’una segona llengua a
través d’una altra àrea en el que coneixem per CLIL (Contingut i Llengua Integrats en
l’Aprenentatge) o en altres paraules: “una activitat ...
Ensenyar a un grup classe és sinònim d’ensenyar a diferents individuals, cadascun amb les seves pròpies i diferents capacitats, habilitats, motivacions, punts forts i punts febles. L’educació inclusiva, les acadèmies ...
Hi ha molts tipus d’escoles diferents, i fins i tot, podem constatar que cada escola és
diferent de les altres. Per aquesta raó, quan parlem sobre l’aprenentatge de l’anglès,
no podem generalitzar una manera de fer-ho, ...
L'objectiu principal d'aquesta investigació va ser determinar els efectes del CLIL
en els professors i estudiants en les seves produccions orals.
El punt de partida de la meva investigació era de la teoria de ...
The present study has as its main objective to analyse and identify what teacher talk
strategies are most used by teachers in order to build up learner’s knowledge. Besides,
different uses of teacher talk are analysed ...
L’objectiu d’aquest estudi és examinar si l’Ensenyament Comunicatiu de la
Llengua és usat per les mestres quan duen a terme classes d’anglès com a llengua
estrangera en una escola de primària polonesa, amb un context ...
En els últims anys, un gran nombre de docents i escoles han estat introduint programes AICLE a les escoles catalanes. A la majoria d’escoles, però, només s'ensenya anglès com a llengua estrangera, la qual cosa, limita les ...
Aquest estudi intenta explorar i descobrir les actituds i creences d’alguns mestres de llengua anglesa de Catalunya sobre la naturalesa dels jocs i les cançons, així com el paper que juguen en les seves aules per ensenyar ...
The purpose of this study is to analyse if the pupils of first grade of primary education are more motivated to learn the English language through the use of the Interactive Whiteboard (IWB). To start with, and as an ...
Teaching and learning English in schools, where the English language is L2, has been a challenge for both students and teachers. As a teacher, explaining the language, understanding it and acquiring each of its skills leads ...
Avui en dia s'espera que els i les docents de llengües estrangeres ensenyin la competència comunicativa intercultural (CCI). Tanmateix, la manera com podrien integrar-la en el programa d'ensenyament d'idiomes segueix sent ...
Aquesta recerca està basada en l’observació de les cançons per aprendre i ensenyar
la llengua anglesa en l’etapa d’Educació Primària. S’analitza la cançó com un recurs
eficaç per aprendre aquesta llengua, així com també ...