DSpace/Dipòsit Manakin

Educar els fills és molt complicat! Els malestars actuals de la socialització familiar

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Grup de Recerca en Recerca Educativa
dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Collet, Jordi (Collet i Sabé)
dc.date.accessioned 2012-12-12T11:56:52Z
dc.date.available 2012-12-12T11:56:52Z
dc.date.created 2011
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Collet, Jordi. "Educar els fills és molt complicat! Els malestars actuals de la socialització familiar" A: Revista Catalana de Sociologia, desembre 2011, núm. 27, p. 77-87 ca_ES
dc.identifier.issn 2013-5149
dc.identifier.issn 1136-8527
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/1951
dc.description.abstract En les diferents recerques sobre la socialització familiar són cada vegada més habituals les referències dels progenitors catalans de classes mitjanes i altes a la complexitat, a les dificultats i a la tensió creixent que implica educar els fills i les filles. Sobre això, i amb la teoria de la civilització de Norbert Elias com a fil conductor, l’article es pregunta pels malestars que actualment travessa la socialització familiar i els posa en relació amb quin és l’objectiu del mateix procés en la nostra societat immersa en un capitalisme financer i flexible. Així, si la finalitat és la «socialització terciària» (Mead, 1964; Bateson, 1984), dins les famílies emergeixen un seguit de neguits i malestars lligats a l’autoritat, l’autonomia, els hàbits, els conflictes i els càstigs, les normes, les convencions i les prohibicions, etc. que, segons el parer de l’autor, cal comprendre dins del nou context social i econòmic i en relació amb els nous objectius de l’educació familiar de les famílies benestants catalanes. ca_ES
dc.description.abstract In recent research into family socialisation processes, middle- and upper-class Catalan parents are increasingly referring to the complexity, difficulties and growing tensions involved in raising children. Drawing on Norbert Elias’ theory of civilisation, this article sets out to examine the uncertainties regarding family socialisation processes by relating them to the goals of the process itself in a society that is immersed in a flexible financial capitalism. Thus, if the aim is “tertiary socialisation” (Mead, 1964 and Bateson, 1984), within families there is growing unease and anxiety regarding the notions of authority, autonomy, habits, conflict, punishment, rules, conventions, prohibitions, etc., that, the author argues, can best be understood by relating them to this new social and economic context and the new educational objectives of well-off Catalan families. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 11 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Institut d'Estudis Catalans ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Família i escola ca_ES
dc.title Educar els fills és molt complicat! Els malestars actuals de la socialització familiar ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.identifier.doi https://doi.org/10.2436/20.3005.01.42
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques