DSpace/Dipòsit Manakin

El descobriment: un context educatiu per implicar els alumnes d'educació primària en l'aprenentatge de la natació

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.author Ramírez, Eduard (Ramírez Banzo)
dc.date.accessioned 2007-03-16T18:18:16Z
dc.date.accessioned 2012-04-25T13:37:24Z
dc.date.available 2007-03-16T18:18:16Z
dc.date.available 2012-04-25T13:37:24Z
dc.date.created 2007-03
dc.date.issued 2007-03-16T18:18:16Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/1731
dc.description.abstract Emmarcat en un context educatiu, la present recerca fa un recorregut teòric per les diferents perspectives que fonamenten els diferents enfocaments de l'ensenyament i aprenentatge de la natació i presenta aquelles estratègies d'ensenyança basades en el descobriment que, fruit de les seves característiques i estructura, poden ser utilitzades per part dels monitors de natació perquè els alumnes s'impliquin cognitivament en els processos d'ensenyament-aprenentatge de la natació. La recerca aprofundeix en la pedagogia del descobriment entenent-la com aquell context educatiu condicionat per l'educador, mitjançant el qual i amb la utilització de les estratègies d'ensenyança pertinents, aquest, a l'hora de presentar les activitats i interaccionar amb els alumnes, pot fomentar el seu protagonisme. Un protagonisme que vindrà marcat per l'aportació personal de cada alumne, d'aquelles respostes descobertes fruit de les decisions preses davant l'estructura de l'activitat presentada, sempre de forma intencionada, pel monitor. D'aquesta manera es promou una implicació i una participació activa dels alumnes en els processos d'aprenentatge de la natació qua ajuda a cercar-ne la significació, en contraposició, a la visió més tradicional del tractament dels cursets de natació i dels seus aprenentatges basats en una pedagogia del model. Una pedagogia en la repetició i automatització d'uns gests presentats pel monitor de natació. eng
dc.description.abstract Framed on an educative context, the current reserach is a theoretical exploration as well as a presentation of teaching discovery strategies that may be used by swimming instructors to direct the students under a cognitive situation in the swimming learning processes. The reserach attempts to show how interacting with the students using discovery strategies can help to make the students the real protagonists of their learning process. This will place the student at the centre of the decision making process with reference to the tasks presented by the instructor, always within an educative context. This ensures active participacion of students in the swimming teaching processes. This in turn helps them to look for the meaning of their learning. In contrast, traditional teaching methodologies are based on the model forms of teaching, whereby students mechanically reproduce the task presented to them by the instructor. eng
dc.format application/pdf
dc.format.extent 133 en
dc.language.iso cat
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.other Natació per a infants
dc.title El descobriment: un context educatiu per implicar els alumnes d'educació primària en l'aprenentatge de la natació en
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en
dc.description.version Director/a: Núria Simó
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques